Star Eater tło

Star Eater

Autorstwa @moderr
Utworzono 5/28/2024
MiniGra polegająca na łapaniu punkcików poruszane symulowane fizycznym prawem powszechnego ciążenia.

🌠 Star Eater

Mini-gra Star Eater polegająca na łapaniu punkcików (gwiazd) jako gracz, które poruszają według prawa powszechnego ciążenia.

Zagraj w grę TUTAJ

🚶🏽‍♂️ Poruszanie się

Aby poruszać graczem (błękitnym kwadratem) należy poruszać się za pomocą strzałek albo WSAD'u

Gracz poprzed poruszanie się może zbierać gwiazdy, które zapewniają mu dodatkowy punkt

KlawiszAkcja
←, ARuch w lewo
↑, WRuch w góre
↓, SRuch w dół
➝, DRuch w prawo

🚀 Doładowanie

Na planszy gry widoczne jest doładowanie mieniące się na pomarańczowo/zielono.

Doładowanie zapewnia przyspieszenie prędkości gracza na określony czas.

✨ Gwiazdy

Gwiazdy to elementy gry, które gracz ma za zadanie zbierać (pochłaniać, niezaleznie od ich wielkości).

Każda zjedzona gwiazda zapewnia +1 pkt

W momencie kolizji gwiazd łączą się w większa gwiazdę (nadal zapewniają 1 pkt, który łatwiej zdobyć)

📸 Zrzuty ekranu

🕹️ Elementy w grze:

  • Animowane matematycznie
  • Poruszane za pomocą prawa grawitacji obliczanego za pomocą FixedUpdate
  • Każdy element ma masę (oprócz gracza)

⏳ Czas rzeczywisty

Update

Funkcja wywoływana co klatkę. Wykorzystywana jest do rysowania obiektów. Tak jak animacje itp. Podczas obliczeń pod uwagę wzięta jest deltaTime. deltaTime = czas od poprzedniej klatki.

FixedUpdate

Funkcja wywoływana co stały czas.

Interwał FixedUpdate jest mierzony na początku wczytania symulacji. Ilość milisekund pomiędzy pustymi klatkami zawsze będzie najmniejszym możliwym opóźnieniem równym 1000ms/Hz monitora Dla 60Hz co 16ms, Dla 240Hz 4ms.

const fixedTime = 1000/Hz

FixedUpdate używany jest do przeprowadzania symulacji grawitacji.